fredag 3 juli 2009

Jaktinternat på Färingtofta






Förra helgen arrangerade Gert och Jag ett Internat för hundar och förare som har gått kurs för oss genom åren.
Hundarna är öppen-elit hundar.
Nivån på övningarna som vi planerat låg närmare elit än öppen.
Vi hade en varm helg med mycket träning då huvudtemat låg på långa svåra dirrigeringar och markeringar.
Vi hann även med sök i bokskog och vattenarbete i svår näckrosmiljö.
Vi kunde under helgen läsa i deltagarnas ögon och uttryck läsa att "fan ni e knäppa detta klarar inte jag och min hund" men sen tog kämparglöden över och man försökte och lyckades i de flesta fall.
En del hundar fick lära sig vad det betyder när föraren skriker"e du dum i huvudet" eller " men det bekriper du väl".
Vi tackar Magnus för lånet av stugan och marken.
På lördagskvällen festade vi på grillat och div. drycker.
Tack Inger för att du inte kunde sitta ner och koppla av utan sysslade med att städa och fixa i stugan.
Jag tog en del bilder som jag visar här.

1 kommentar:

Anonym sa...

JA ALLTSÅ! Detta hade ni inte behövt tala om för alla andra-då kanske vi inte får vara mEd nästa år för att det blir fullbokat, eller, nästa gång. Man kan väl ha ett höst internat också? Det var helt jävla (ursäkta ordvalet) fantastiskt lärorikt, roligt, GOD MAT, och så taggande för kommande träningar! Ni är bara kanon på att lägga upp övningar och få en att utmana sig själv och sin hund. Och roligt att ni kunde träna lite själv också, då blev det liksom bra för alla!Ett härligt gäng som man verkligen kände sig trygg i, även om det var "nervöst" i början. TACK! (morrisens matte)