tisdag 23 september 2008

Äntligen

Jag säger som Gert Fylking,"ÄNTLIGEN".
Nu har jag fått uppleva en Golden som jobbar som en Flat.
Bra jobbat i lördags Olle och Brage den dirrigeringen kommer jag inte att glömma i första taget.
Vid detta tillfälle så råkade jag säga att jag aldrig skall säga något negativt om dessa gula hundar.
E du nöjd nu Anneli.
Nog om Golden nu.
I söndags var vi på en träff med en massa retrieverfolk och lyssnade och tränad med Annika Kristiansen (Flatteförare.
På fm visade Annika oss många bra tips hur vi kan träna våra 6 månaders valpar vilket var mycket givande.
På em. så var det A-provsträning med de vuxna hundana i tuff terräng och långa avstånd.
Guinness och Wilda gjorde bra ifrån sig och är redo för svårare uppgifter Vid A-prov.
I morgon så är det sista gången på apporteringskursen och detta blir en gång som deltagarna inte glömmer i första taget.
De som inte har tränat och lagt ner all sin lediga tid på detta kommer att få en tuff kväll.
Ha en bra kväll och låt inte mörker stoppa er träning.
Kent.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju rackarns att det skulle komma hästar ivägen så vi "slapp" sista provet!!!!!

TACK för en superkurs vi kommer tillbaka jag lovar och då skall jag låta hästarna springa!!!

KRAM Malin och Zolo

Wallander o GW Persson sa...

Tänk att vissa alltid skall komma undan... för att komma igen till våren då dom tränat lite mera!!!!

Anonym sa...

nja jag e inte jättenöjd. tycker det lät lite krystat faktiskt. Lite bättre kan du väl!!!??
Och att nämna en gulong i samma mening som en flatte-vete sören om jag köper...Nå Annika-vad säger du om ett dylikt erkännande?
annelie

Anonym sa...

bra att vi fick "rett" ut det om gulingarna :-))

Anonym sa...

Där är han ju!!Han med den gule som räddat vårt rykte...Ni ska veta att man fick ståpäls av den diriferingen...Tack Olle. Ha de Morris matte med den äran

Anonym sa...

Har inte varit här inne tidigare men det verkar som du hittat till bloggandet. VAD är det jag läser i tidigare inlägg???+

SPRANG DU SJÄLV I RINGEN PÅ ÅRSTRÄFFEN??????????????
Så synd att jag inte var där och såg detta.

Ha det bra i höst

Hälsningar Marita